ČESKÉ POTRAVINY, POHYB A JARO (21denní výzva)

17. úkol - 24. 4.

Úkol zní: Vyzkoušejte dřep a vis

Dřep je dalším jednoduchým pohybem a zároveň účinnou možností, jak zlepšit dýchání, ale i třeba ulevit od bolesti zad.

Dřep je současně jedním z nejpřirozenějších "postojů" ke kvalitnímu vyprázdnění. On ten turecký záchod v Asii měl taky svůj důvod :-) Dneska je moderní používat třeba takovou stoličku k záchodu neboli štokrle. Já to řeším stupínkem z Ikey, abych měla nohy výš a trošku se přiblížila k tomu dřepu. Co už jiného by vás mohlo namotivovat k tomu dřepět každý den? :-D

Dřep je prostě nesmírně důležitý. Ale ani vis není vůbec od věci. Shrnutí všech podstatných informací o dřepu a visu najdete tady:

Pokud by vám tenhle článek nestačil, můžete se začíst do dalších. Doporučuji v tomto pořadí:

  1. Dřepíš, visíš, rozepínáš podprsenku? (rozhovor odborníka na přirozený pohyb Petra Růžičky a Terezy Kramerové)
  2. Židle chudého muže (1. ze série článků o dřepu, od Petra Růžičky)
  3. Dřep má mnoho podob (2. ze série článků o dřepu, od Petra Růžičky) 
  4. Dřep pravdy (3. ze série článků o dřepu, od Petra Růžičky)

Ještě trochu informací o visu

Cituji ze článku Bolí vás záda? Víme jak na to. Vis na hrazdě:

Při tomto cvičení na hrazdě dochází k protažení a uvolnění svalů šíje, celého krku a ramen. Když se rozhodnete, že budete pravidelně viset na hrazdě, vaše tělo si zvykne a bude to pro něj přirozené Pokud nebudete viset, tato schopnost se pro tělo pomalu vytratí. Pokud budete celý den sedět, tělo si zvykne na sezení a ochabne. Přicházíte o přirozenou sílu a to je veliká škoda.

  • Při visu na hrazdě se držíte hrazdy. Nohy a celé tělo uvolněte. Nohy máte volně směrem dolů. Je potřeba rozhývat spodní část těla, ale zároveň mít zbytek těla uplně uvolněný, aby se nám uvolnila každá ploténka na páteři a ulevilo se od bolesti zádům. Doporučujeme ve visu při uvolněném těle hýbat nohama do stran, kroužit  a rotovat tělem o 90 stupnů. Snažte se procítit ten tah v zádech.
  • Čím víc se uvolníte, tím více budete citít tah v zádech a v tomto bodě by jste se měli udržet co nejdéle. Na posilovací hrazdě by jste měli cítit tah v zádech, který by s kmitáním nohou měl pomalu ustupovat.

Pro začátek se zavěšujte na hrazdě třeba jen 30 vteřin a postupem času to zvyšte na 1 minutu a opakujte několikrát denně. Opravdu to funguje.

Jak zdokumentovat splnění 17. úkolu?

Nechám to opět na vás, jak splnění úkolu vyfotíte. Aspoň třeba nohy anebo se nechte od někoho vyfotit. ;)

Budu moc ráda, když se o fotku podělíte, i pokud neplánujete se zúčastnit slosování o hodinu výživově-emoční konzultace. Pokud chcete i "soutěžit", je potřeba do půlnoci 24. 4. fotku nasdílet buď:

  • do naší skupiny na Fb - České potraviny, pohyb a jaro (21denní skupina)
  • na svůj osobní FB profil - prosím tam pak označte skupiny České potraviny, pohyb a jaro (21 denní skupina) - nejsnáz to jde dát @ a pak začít psát název skupiny, FB už by pak měl skupinu k označení nabídnout
  • na Instagram - prosím o označení hashtagem #ceskepotravinypohybjaro a současně můj profil @pribehyzivota_vedomavyziva

Pro shrnutí všech úkolů a informací o výzvě se vydejte tudy.