PRO LEPŠÍ ENERGII, CHUŤ A RADOST DO ŽIVOTA

30. den - programování vlastní mysli

Co se vám líbí víc? První - podpora a mentoring pro unavené ženy? Druhé - pro lepší energii, chuť a radost do života?

Jakou energii vnímáte z prvního a jakou z druhého "tvrzení"? Právě tohle mi došlo, když končilo 1. kolo programu, kdy jsem celou dobu pracovala se slovy "podpora a mentoring pro unavené ženy". Jenže, proč si stále omílat slova únava a unavené ženy a tím se vlastně k té únavě programovat?

Proto jsem celý program přejmenovala a také nadpis jednotlivých dní změnila na ten "pozitivnější". Netvrdím, že je nutné se stále programovat jen a jen pozitivními tvrzení. Ale proč používat stále dokola ta negativní, že?

I na únavu funguje práce s myslí

Prací s myslí myslím například pozitivní afirmace nebo tvrzení. Ta dokážou dopomoci k tomu, že se i vaše mysl přeprogramuje směrem ke zdraví a větší životní energii.

Teď jsem ve videokurzu Kdo mi krade čas - Aby den trval déle slyšela skvělou myšlenku. Týká se toho, kolik času například strávíme čekáním ve frontách nebo cestováním. V životě průměrně žijícího člověka jsou to prý 3 roky čekání a až 6 let strávené cestováním.

Lektor Ivo Toman tam říkal, že většina lidí je v těch frontách strašně naštvaná a netrpělivá. Přitom právě tenhle čas nebo čas při cestování (pokud nejsem tedy řidičem) můžeme využít k prací s myslí. K afirmacím, vizualizacím a podobně. Afirmovat nebo vizualizovat můžeme spoustu věcí. Tedy, že máme dostatek času, ale klidně i energie nebo to, jak jsme krásně štíhlí nebo máme dostatek peněz.

Dost často právě tenhle čas využívám taky k afirmacím anebo třeba čtení, případně někdy v autě na dálnici i třeba k práci na počítači (když jsem jako spolujezdec). Prostě "neztrácím" čas, i když i já jsem se dřív potýkala s pocity, že mi někdo krade čas a že prostě "nemám čas". 

Technika a afirmace "čas je můj přítel"

Všichni máme stejný čas. Konkrétně 86 400 sekund každý den. Mně však pocit "nemám čas" hodně vadil a tak jsem si začala afirmovat nebo říkat hlášku "mám veškerý čas světa". A fakt to zafungovalo. Ano, vím, že nemůžu stihnout všechno, ale víc než kdy předtím jsem mnohem víc v pohodě, když...

  • je něco trošku jinak než jsem plánovala
  • nezvládnu všechno

Prostě zvolnila jsem jako bych opravdu měla veškerý čas světa. ;) 

Anebo jsem dřív hodně používala tvrzení "čas je můj přítel." Je to nejjednodušší technika, co znám, když spěchám nebo jsem v časovém pressu  a chtěla bych se tu s Vámi o ni taky podělit. 
 
Používám ji třeba na:

  • zklidnění, když mám něco časově na hraně
  • zklidnění, když spěchám třeba při práci, balení zavazadel a dalších věcí, kdy se hodí, aby mi věci nepadaly nervozitou z ruky

Jak na to?

Stačí si říct "čas je můj přítel", nadechnout a vydechnout se. Vnitřní energie se vám okamžitě změní. Tuhle větu můžete používat i jako mantru, tedy opakovat si ji stále dokola.
 
Já ji jako mantru například používala, když jsme v roce 2012 ve Vídni spěchali na autobus, který nás měl odvézt zpátky do Česka. Věděla jsem, že to vyjde úplně těsně a v metru bych mezi stanicemi nadskakovala nervozitou. Takhle jsem si tedy stále dokolečka mumlala "čas je můj přítel" a uklidňovalo mě to. Autobus do ČR jsme stihli, i když jsem se pak z toho stresu musela ještě vrátit na záchod na velkou do metra a manžel čekal u autobusu, aby mi neujel.
 
To mě ještě hodně trápil dráždivý tračník spojený s ulcerózní kolitidou.

Afirmace

O vizualizacích jsem vám trochu pověděla v programu už dřív. Teď se pojďme kouknout "na zoubek" afirmacím. Pokud vám ještě slovo afirmace a používání afirmací nic neříká, doporučuji začít článkem Jsou afirmace kouzelná zaklínadla, nebo jen přeceňované líbivé fráze?.

Když jsem se dozvěděla, že si afirmacemi můžu zlepšit zdraví, opakovala jsem tyhle "texty" stále dokola tam, kde jsem měla chvíli času nebo prostor pro sebe. To bylo od roku 2007 až do doby, co mi bylo zdravotně líp. Tehdy jsem ještě jezdila do práce autobusem a každý den po cestě do/z práce jsem si afirmovala zdravotní tvrzení. Někdy dokonce i polohlasem, jindy jen v duchu.

Tehdy ten můj text vypadal takhle nějak:

Každá buňka mého těla se uzdravuje. Každým dnem je mi lépe a lépe a mé tělo je zdravější.

Případně delší text:

Nekonečná moudrost mého podvědomí, která stvořila celé mé tělo, teď dokáže přeměnit každý atom mého organismu, který to potřebuje. Nekonečná moudrost mého podvědomí ví, co mé tělo potřebuje a také mu to poskytuje. Jsem hluboce vděčná za zdraví, které mám.

Tyhle texty jsem si připravila podle dvou knih:

  • Síla pozitivního myšlení od Vincenta Pealeho (vřele doporučuji)
  • Moc podvědomí od Dr. Josepha Murphyho (taková klasická knížka pozitivního myšlení, ale víc se mi líbila Síla pozitivního myšlení).

Do pozitivních vět (afirmací) nepatří slůvko NE

Ono je ale vcelku jedno, jak na svoji mysl budete působit. Může to být třeba i jen tak, že se postavíte před zrcadlo, usmějete se na sebe (už samotný úsměv energetizuje) a řeknete si: "Přeji si krásný den plný energii, síly a radosti."

Základními pravidly je v těch větách toto:

  1. Používejte jen to, co vám jde přes pusu (tzn. jsem schopná to vyslovit třeba i nahlas) - prostě pokud vám nejde tvrdit "mám faaakt hodně energie", "jsem dooopravdy bohatá a mám tolik peněz, že bych se v nich mohla koupat", neříkejte to a použijte tvrzení, které vám přes pusu jde.
  2. Používejte pozitivní věty (tzn. nepoužívejte slůvka ne, nechci, není, nejsem apod.).
  3. Nepoužívejte "chci něco", ale spíš "cítím se tak a tak" nebo "jsem dnes naprosto svěží" apod.
  4. Naciťujte svoje potřeby a netlačte se někam, kde vám to nevyhovuje.

Například u přání hezkého dne by to rozhodně nemělo vypadat takhle: "Hlavně, ať to dneska není tak blbé jako včera."

Jak to má vypadat, když si chcete "afirmovat", že chcete mít víc energie?

ANO: "Dneska mám spoustu energie a cítím se lépe než předchozí dny."

NE: "Nechci být tolik unavená".

Prostě, když budete stále dokola omílat to, jak jste unavená. Budete to každému říkat a budete žít s myšlenkou na únavu, tak unavené skutečně budete. Naopak, když začnete říkat něco jako cítím se líp, mám víc (nebo o kus víc) energie, apod., je pravděpodobné, že vás vaše tělo vyslyší a postupně se opravdu budete cítit lip a budete mít víc energie.

A ještě jedno "pravidlo":

Když je vám fakt hodně blbě, nemusíte se "přesvědčovat" slovy "cítím se naprosto skvěle". Použijte raději něco jako "cítím se lépe než předchozí dny" anebo to nechte být a dopřejte si masáž, meditaci, zaťukejte si (Faster EFT) nebo si zajděte na řízenou terapii.

Závěrem

Myslela jsem si, že se dneska už s Vámi rozloučím. Jenže mám pro vás ještě jeden příběh a taky prosbu o vyplnění dotazníku. Plus nápad, jak můžete získat konzultaci se mnou zdarma.

Takže se vám v pondělí ještě ozvu, kde se s tímto programem a s vámi rozloučím. Prosím, očekávejte tedy ještě jeden e-mail jako rozloučení a taky s nabídkou společné cesty dál. ;) Děkuji.

 

Shrnutí všech dní, živých vysílání a videí najdete na této stránce.