NAKOPNĚTE SVOJI ENERGII S LASKAVOSTÍ K TĚLU A DUŠI

24. den - čas pro relaxaci a integraci

Jsme za polovinou a tak jsem se vám rozhodla připomenout jednu důležitou věc a tím je to, co se line celým programem jako taková zlatá nitka a tenhle týden o to silnější. Buďte k sobě laskavé. A dopřejte si čas pro odpočinek. Však už jsem o tom odpočinku, spánku a "umění se zastavit tady psala/mluvila. Dnes vám navíc ještě připomenu i dobíhací efekt a tzv. integraci.

Dneska bude opravdu "odpočinkovější den - tedy bez úkolu i bez videa a navíc s relativně krátkým textem. Mým cílem v tomto programu je vás povzbudit, abyste byly k sobě laskavější a víc vnímaly svoje tělo i energii. A ne vás vyčerpat honičkou za splněním "úkolů" a všech tipů. ;)

Odpočinek je prostě potřeba

Určitě to znáte i lyžařských výcviků a možná i odjinud. Na lyžácích se totiž obvykle třetí den zařazuje volnější program nebo dokonce odpočinek. Je to proto, aby naše tělo mělo čas si oddechnout, nabrat síly a zregenerovat. Díky tomu je schopné se pustit do dalších výkonů. Někdy i větších než předtím.

Ale my tu nejedeme na výkon. Navíc jsme ženy a měly bychom přijmout svoji ženskost a proměnlivost a ne si "dokazovat výkony". A také bychom neměly zapomenout...

... že je přirozené, že každá z nás má někdy míň energie, někdy víc. Často to bývá i v závislosti na menstruačním cyklu a cykličnosti, o které si povíme víc zítra.

Dobíhací efekt a čas pro integraci

Možná už jste to zažily. Třeba jste už taky hodně cvičily a i méně jedly a stále jste čekaly, až se dostaví kýžený výsledek. Třeba zhubnutí nebo zpevnění postavy. Ale on se stále nedostavoval nebo ne tak, jak jste si představovaly. Až ve chvíli, kdy jste to "pustily" a jely na pohodu - nemyslím tím, že jste musely přestat cvičit a dobře jíst - se najednou ten efekt dostavil.

Vysvětlení je podle mého jednoduché

Tělu nedělá dobře soustavný tlak, a když ho povolíte, uvolní se a překlopí se k požadovanému výsledku tak nějak přirozeně. (Anebo se pak totálně rozsype, když to s tlakem přeženete a dlouhodobě na tělo a svoje výkony tlačíte až příliš.) Navíc jako téměř u všeho funguje "dobíhací" efekt. To znamená, že to dobré, co jste pro sebe a svoje tělo udělaly, konečně "doběhne" a zaukládá se. 

Platí to pro různé aktivity, ať už je to práce na sobě a svojí psychice, akupunktura, užívání potravních doplňků nebo třeba i léků. Všechno chce svůj čas. Užívání rybího tuku vám neuleví od problémů a zánětů ihned. Stejně jako léky. Ne každý lék totiž zabírá tak rychle jako třeba kortikoidy. Například imunosupresiva s účinnou látkou azathioprin zabírají až po dvou měsících užívání.

Prostě svoje zkušenosti, znalosti i to dobré, co jste pro sebe udělaly, musíte vstřebat a tělo i vaše mysl je musí zpracovat. Tomuhle procesu se říká také integrace. A ta integrace dost často nějakou chvíli trvá. Dejte svému tělu čas a prostor pro to zaintegrovat tyhle procesy a někdy zvolněte nebo úplně vypněte. I od snahy cítit se lépe. Někdy je fajn se "porochňat" v tom negativním nebo úplně vypnout u jiné činnosti, abyste se pak mohly zvednout a jít zase dál.

Dobíhací efekt u stresu a těžkých situací

Obdobný dobíhací efekt platí i pro stres a těžké životní situace, kdy třeba zemře někdo z vašich blízkých. Nejprve jedete ze setrvačnosti, zařídíte potřebné věci a až postupně vám dochází, co se stalo. Po různých stresových situacích a závažných událostech často trvá minimálně půl roku, než se dopad toho projeví.

  • Nevím, proč to tak je, ale mám to u sebe ozkoušené. Čím větší a traumatický zážitek prožijete, tím déle trvá, než prostoupí všemi úrovněmi vědomí a těla a začne se projevovat.

Někdo pak reaguje tím, že naprosto potlačí všechno, co je potřeba zpracovat a následně vstřebat. A pak se po mnoha letech diví, že si tu událost zasomatizuje (překlopí do těla a následně zdravotních nebo psychických problémů). Další si například nedá do souvislostí to, co se mu událo před půl rokem až rokem, a pak se diví, co vyplouvá na povrch. Je to přirozené a kdybych si to neprožila na vlastní kůži, nevěřila bych, že to tak může být. 

Proto bych vás chtěla povzbudit, abyste si dneska (pokud máte chuť) daly nohy nahoru a odpočinuly si. Popřemýšlejte třeba nad tím, co jste dělaly před půl rokem až rokem a jestli to nemá teď efekt na vaši kondici. Můžete si uvařit kávu a přečíst si můj e-book o životě s názvem Jak jsem se uzdravila z bolestí a nemocí (standardně ho posílám do e-mailu, tady máte ke stažení přímý odkaz) Není dlouhý a za cca půl hodinky až hodinku máte přečteno.

Věřím, že vám předá docela dost zkušeností a třeba moudrost:

  • že některé věci se projeví až po několika měsících nebo letech
  • nebo že se dá přežít spousta věcí a ještě z nich vytěžit hodně dobrého

 

Přeji vám hezké čtení. E-book si stáhněte přímo tady.

A pokud naopak máte chuť se vrátit k některým z tipů, shrnutí všech dní, živých vysílání a videí najdete na této stránce. Užijte si to a nezapomeňte, že je někdy potřeba si dát čas pro oddych a relax, aby se projevily i ty pozitivní účinky toho dobrého. ;)