NAKOPNĚTE SVOJI ENERGII S LASKAVOSTÍ K TĚLU A DUŠI

37. den - práce s myslí (afirmace, vizualizace a programování)

Když jsem na jaře roku 2020 poprvé spouštěla tenhle program, jmenoval se Podpora a mentoring pro unavené ženy. Nicméně v průběhu 1. kola mi došla věc, se kterou dlouhodobě pracuji, ale při pojmenovávání programu mi původně nedošla.

A tím jsou slova a to, jak s nimi ve své mysli i ve vnějším světě "pracujeme". Proto jsem zvolila pro 2. kolo programu trochu jiný název, abych ho do třetice ještě změnila. :) Nicméně ve 2. kole jsem dávala nadpis ke každému dni s tímto zněním: Pro lepší energii, chuť a radost do života.

Jakou energii vnímáte z prvního (Podpora a mentoring pro unavené ženy) a jakou z druhého (Pro lepší energii, chuť a radost do života) názvu? Ptám se proto, že i tyhle názvy ukazují možnost, jak se "programovat". A to můžeme negativně, neutrálně nebo pozitivně. 

  • V průběhu 1. kola programu mě čím dál víc vadilo neustálé omílání toho, že všechny ženy v programu jsou unavené. Ano, tématem je, jak se dostat z únavy zase do energie, ale proč se nazývat stále dokola unavenou ženou? Není to náhodou ono negativní programování?

Není nutné být stále pozitivně naladěná, ale...

Důležité je, abyste nebyla naladěná neustále negativně - to znamená i to, že není úplně vhodné ve své řeči i mysli používat stále dokola negativní slova nebo spojení, které mohou negativně vyznívat.

Samozřejmě nemusíte být pozitivní za každou cenu, protože i to negativní do našeho života patří a není nutné to odmítat. Ale stojí za to o tomhle alespoň vědět a proto tu máme dnešní den, který vás má inspirovat, jak (pozitivně) pracovat se svojí myslí (včetně jejího programování, afirmací a vizualizací).

Však čtěte dál nebo si poslechněte video.

K videu a dnešnímu textu

Ve videu jsem sdílela hned v úvodu přirovnání k počasí, že počasí neovlivníme a když budeme bručet, že je hnusné počasí, moc si nepomůžeme. Není lepší ho vzít jako fakt a zařídit se podle toho, jak právě je? Vzít si deštník, připravit si náhradní program, když bude horko nebo naopak velká zima apod. a nekazit si den něčím, co fakt neovlivníme?

Když hned ráno řekneme kvůli dešti něco ve smyslu "To zase bude den, vůbec se na něj netěším.", co to asi ukáže naší mysli? Jak ji tím naprogramuje? Myslím, že spíš než do dobré nálady, budeme ten den podvědomě vyhledávat to negativní a nepříjemné.

  • Video jsem natáčela na podzim 2020, kde zmiňuji znovu techniku čas je můj přítel, kterou jsem oproti 2. kolu posunula do jiného dne (dne č. 27). Video se tentokrát trochu liší. Ideální by bylo, kdybyste si poslechnuly jak video, tak přečetly dnešní text.

V textu jsem totiž navíc nově přidala také víc informací o vizualizacích.

I na únavu funguje práce s myslí

Prací s myslí myslím například pozitivní afirmace nebo tvrzení. Ta dokážou dopomoci k tomu, že se i vaše mysl přeprogramuje směrem ke zdraví a větší životní energii. Nebo také vizualizace.

Ve videokurzu Kdo mi krade čas - Aby den trval déle jsem slyšela skvělou myšlenku. Týká se toho, kolik času například strávíme čekáním ve frontách nebo cestováním. V životě průměrně žijícího člověka jsou to prý 3 roky čekání a až 6 let strávených cestováním nebo přesunem do/z práce, na nákupy a za rodinou.

Lektor Ivo Toman tam říkal, že většina lidí je v těch frontách strašně naštvaná a netrpělivá. Přitom právě tenhle čas nebo čas při cestování (pokud nejsem tedy řidičem) můžeme využít k prací s myslí. K afirmacím, vizualizacím a podobně. Afirmovat nebo vizualizovat můžeme spoustu věcí. Tedy, že máme dostatek času, ale klidně i energie nebo to, jak jsme krásně štíhlí nebo máme dostatek peněz.

  • Už několik let právě tenhle čas "čekání" také využívám k afirmacím anebo třeba čtení, případně někdy v autě na dálnici i využiji čas k práci - na počítači (samozřejmě, když jsem jako spolujezdec).

Vizualizace

Vizualizaci používám až v posledních pár letech, předtím jsem spíš používala afirmace. Jaký je mezi nimi rozdíl? Afirmace jsou taková tvrzení (prohlášení), která se používají pro zlepšení života, zdraví a je to opravdu jakási forma programování mysli. Hodně se používají slova. Kdežto vizualizace je hodně obrazová (i když je to jakési programování), může se spojovat s meditacemi a také afirmacemi a je o tom, že si v myšlenkách představujeme to, co bychom si přáli.

Samozřejmě má to svoje ale - není vhodné si vizualizovat nějaké přání, které je v totálním rozporu s tím, co si přeje někdo z vašich blízkých. Ani by se neměla používat vizualizace pro představy pomsty a negativních věcí. Příklad u těch vztahů co by nemělo být - to může být třeba to, že si vizualizujete návrat svého partnera, i když vás definitivně opustil a nechce vás ani vidět.

Naopak velmi vhodné je si třeba představovat svoje uzdravení, jak máte radost a energii ze života nebo to, jak jste v práci spokojení a cítíte se dobře. Můžete si vizualizovat třeba i vítězství ve sportu nebo klidně i porod.

  • Já úspěšně použila vizualizaci při svém druhém porodu, dcerky Magdalenky Anny. Nechávala jsem v ní hodně prostoru pro případné změny plánů, ale představovala jsem si pro sebe dost důležité věci - jak se mi rodí zdravé miminko, jak bez problémů kojím, že porodím v alternativní porodní poloze, která bude vyhovovat mně a že všechno běží hladce a lehce. Článek právě o tomhle porodu najdete tady
  • Teď, když se už velmi blíží třetí porod, pracuji také s vizualizací doplněnou i o to, že porodím bez zranění. To se zadařilo u prvního porodu a u druhého jsem to nějak samovolně očekávala (ale nevizualizovala) taky a ono překvapivě ne. ;) Dám vám pak vědět, jak to dopadlo.

Pokud by vás tohle téma víc zajímalo, doporučuji tento článek anebo přímo placený produkt od Růženy Nekudové Superschopnost zvaná vizualizace. Právě při její metodě Zrcadlo času jsem si vizualizovala krásný porod naší Magdalenky. Tehdy ještě Růžena neměla e-book o vizualizacích, ale i tak bylo Zrcadlo času velmi účinné. 

Afirmace

Teď se pojďme kouknout "na zoubek" afirmacím. Pokud vám ještě slovo afirmace a používání afirmací nic neříká, doporučuji začít článkem Jsou afirmace kouzelná zaklínadla, nebo jen přeceňované líbivé fráze?.

Když jsem se dozvěděla, že si afirmacemi můžu zlepšit zdraví, opakovala jsem tyhle "texty" stále dokola tam, kde jsem měla chvíli času nebo prostor pro sebe. To bylo od roku 2007 až do doby, co mi bylo zdravotně líp. Tehdy jsem ještě jezdila do práce autobusem a každý den po cestě do/z práce jsem si afirmovala zdravotní tvrzení. Někdy dokonce i polohlasem, jindy jen v duchu.

Jsem přesvědčená, že i afirmace sehrály velkou roli při mém uzdravení z totální pankolitidy (100% postižení tlustého střeva zánětem) a nástupu do remise. Už tehdy pan doktor moje zdravotní zlepšení označil za zázrak, natož teď, že jsem nakonec po 15 letech užívání léků, už tři roky úplně bez nich.

Tehdy ten můj  "uzdravovací" text vypadal takhle nějak (mám ho někde schovaný, jen nevím kde ;) ):

Každá buňka mého těla se uzdravuje. Každým dnem je mi lépe a lépe a mé tělo je zdravější.

Případně delší text:

Nekonečná moudrost mého podvědomí, která stvořila celé mé tělo, teď dokáže přeměnit každý atom mého organismu, který to potřebuje. Nekonečná moudrost mého podvědomí ví, co mé tělo potřebuje a také mu to poskytuje. Jsem hluboce vděčná za zdraví, které mám.

Tyhle texty jsem si tenkrát připravila podle dvou knih:

  • Síla pozitivního myšlení od Vincenta Pealeho (vřele doporučuji)
  • Moc podvědomí od Dr. Josepha Murphyho (taková klasická knížka pozitivního myšlení, ale víc se mi líbila Síla pozitivního myšlení).

Do pozitivních vět (afirmací) nepatří slůvko NE

Ono je ale vcelku jedno, jak na svoji mysl budete působit. Může to být třeba i jen tak, že se postavíte před zrcadlo, usmějete se na sebe (už samotný úsměv energetizuje) a řeknete si: "Přeji si krásný den plný energie, síly a radosti."

Základními pravidly je v těch větách toto:

  1. Používejte jen to, co vám jde přes pusu (tzn. jsem schopná to vyslovit třeba i nahlas) - prostě pokud vám nejde tvrdit "mám faaakt hodně energie", "jsem dooopravdy bohatá a mám tolik peněz, že bych se v nich mohla koupat", neříkejte to a použijte tvrzení, které vám přes pusu jde.
  2. Používejte pozitivní věty (tzn. nepoužívejte slůvka ne, nechci, není, nejsem apod.).
  3. Nepoužívejte "chci něco", ale spíš "cítím se tak a tak" nebo "jsem dnes naprosto svěží" apod.
  4. Naciťujte svoje potřeby a netlačte se někam, kde vám to nevyhovuje.

Například u přání hezkého dne by to rozhodně nemělo vypadat takhle: "Hlavně, ať to dneska není tak blbé jako včera."

Jak to má vypadat, když si chcete "afirmovat", že chcete mít víc energie?

ANO: "Dneska mám spoustu energie a cítím se lépe než předchozí dny."

NE: "Nechci být tolik unavená".

Prostě, když budete stále dokola omílat to, jak jste unavená. Budete to každému říkat a budete žít s myšlenkou na únavu, tak unavené skutečně budete. Naopak, když začnete říkat něco jako cítím se líp, mám víc (nebo o kus víc) energie, apod., je pravděpodobné, že vás vaše tělo vyslyší a postupně se opravdu budete cítit líp a budete mít víc energie.

A ještě jedno "pravidlo":

Když je vám fakt hodně blbě, nemusíte se "přesvědčovat" slovy "cítím se naprosto skvěle". Použijte raději něco jako "cítím se lépe než předchozí dny" anebo to nechte být a dopřejte si masáž, meditaci, zaťukejte si (Faster EFT) nebo si zajděte na řízenou terapii.

Takže afirmacím a vizualizacím pro pohodový život ZDAR. ;) Jo a když si budete svoje afirmace zapisovat i třeba do deníku, ideálně každý den, tak budou mít ještě silnější efekt.

 

Rozcestník celého programu najdete tady.