NAKOPNĚTE SVOJI ENERGII S LASKAVOSTÍ K TĚLU A DUŠI

38. den - tady a teď a meditace 1. část

Kdysi jsem si představovala, že meditují jen jogíni a meditace není pro obyčejného člověka. Až s  kamarádkou a průvodkyní po krajině myslí Terezou Kramerovou jsem pochopila, že meditovat může téměř každý. Je to vlastně přepnutí do úrovně vědomí zvané alfa. Prý takové úrovně můžeme dosáhnout třeba i při pobytu na záchodě, teda konkrétně při vyprazdňování. Jen je potřeba u toho nekoukat do mobilu nebo knížky. ;)
 
V hladině alfa se prý také po většinu času nacházejí malé děti, i když časem tu schopnost ztrácí. Ale třeba při hře se do ní dostávají relativně snadno a když je přerušíme, rušíme je vlastně v meditační činnosti. ;)
 
  • Meditace může být řízená, ale meditací můžou být i zdánlivě obyčejné okamžiky, kdy jste opravdu jen v přítomném okamžiku. Často se taky používá výraz bytí v tady a teď.
Ideálním tréninkem na prožívání přítomného okamžiku můžou být dovolené. Tam, kde bychom neměly být v běžném shonu a kde bychom si měly vyčistit hlavu od starostí. Právě na dovolené zkuste nechat plynout čas jen tak, přijímat přítomné okamžiky a vychutnávat si každou zákrutu a odbočení od plánovaného programu nebo cesty.
 
  • Inspirujte se mým starším článkem Jak na dovolené jen tak být a přitom se dobře najíst:

Pozn. - video téměř plně odpovídá textu. Točila jsem ho opět na podzim 2020 - oproti textu je tam navíc vyprávění o výletě na kalvárii v jihočeských Česticích (od cca 3:35 do 6:40) a o tom, jak ne vždy je nutné řídit všechny svoje kroky a dodržovat plány - prostě jen nechat čas plynout jen tady a teď a ono nám to přinese nečekané a často hlavně příjemné zážitky.

 

Dnešním úkolem je "být tady a teď". Zkuste co nejvíc být v tady a teď. Já vím, že už je to někdy trochu zbytečně omílané spojení, které se stalo možná pro někoho i synonymem ezo keců. Skutečnost je však taková, že právě to být nejvíc v tady a teď je to nejlepší, co pro svoji životní pohodu můžeme udělat. ;) Nepřemýšlet stále dokola nad tím, co bylo nebo nad tím, co bude.

Ano, je potřeba se poučit z minulých chyb anebo občas s radostí zavzpomínat na to dobré. Současně je také potřeba si trochu plánovat svoji budoucnost. Jenže jediné, co můžeme změnit a plně prožít je právě přítomnost. 

Vyzkoušejte co nejvíc být tady a teď a inspirujte se dalšími řádky nebo mým povídáním ve videu. 

Kde všude být v tady a teď a tím pádem i trochu meditovat?

Prakticky všude. Už dlouho přemýšlím nad tím, proč jsem stále nedonutila sebe, potažmo manžela, abychom si pořídili myčku. Jedním z důvod je, že jsme si v našem 2kk v naplánovaném prostoru pro myčku udělali víceméně spížku. Druhým to, že pokud nádobí není extrémně moc, je pro mě umývání nádobí vlastně meditací.
 
A když mi pomáhají při tom děti a zpíváme při tom, vracím se trochu do dětství a do vzpomínek, jak jsem nádobí při zpěvu písniček s babičkou a ségrou utírala já. ;) Prostě taková meditace spojená s nostalgickými vzpomínkami. 
 

Plavání a meditace v přírodě

Pro mě je nejsilnější meditací plavání v přírodě. Nejvíc miluji, když můžu vyplavat daleko na jezero, moře nebo v řece Otavě proti jejímu línému toku (vodáci tomu říkají olej ;) ) a vnímat slunce a jeho odlesky na hladině, přírodu, klid a mír. Tomuhle se taky říká meditace v pohybu. Plavání pod širým nebem je kouzlo a energie, která mě nabije na dlouhé týdny dopředu.

Vaší meditací může být třeba zvednutí očí směrem do nebe a prozkoumání tvaru mraků nebo zářivě modrého nebe, když třeba jdete po podařeném dni z práce nebo jste právě na procházce. V zimě to můžou být okamžiky na lyžích nebo při procházce zasněženou krajinou.

Nebo si zajděte do lesa, případně se zahleďte do korun stromů. Pak běžte a třeba i obejměte strom, který vás nejvíc "volá". Ale pozor, i stromy by se měly objímat s úctou a požádat je předtím o "povolení". Zajímavý článek na tohle téma napsala moje kamarádka Eva Pitnerová. Eva je žena, která vidí, a její služby můžu doporučit, pokud jste otevřeny alternativním a andělským terapiím.

Meditace tancem

Taky můžete tancovat a přitom vnímát svoje tělo a sílu přítomného okamžiku. To je také meditace. O tanci jsme si povídaly ve 4. týdnu ve dni č. 26.

 

 
Meditace prostě nemusí být nic složitého.
 
Můžou to být okamžiky nebo minuty jen plynutí v tom okamžiku nebo splynutí s přírodu, sama se sebou nebo třeba i při foukání bublifuku a pozorování bublin. :)
Víc o tomhle až meditačním okamžiku jsem mluvila v dnešním videu

Řízené meditace

Bývá období, kdy potřebuji meditovat víc. Jindy téměř nepotřebuji. Ale když se cítím rozhozená a potřebuji si i chvíli odpočinout, dost často si jdu lehnout do postele i přes den (když jsem chvíli bez dětí nebo je možné, aby byl s nimi někdo jiný) a do sluchátek si z mp3 přehrávače pustím řízenou meditaci. Za svůj meditační život už jich mám posbíranou pěknou řádku, takže vám teď některé doporučím.

Ale ještě předtím bych chtěla zmínit, že většinou u téměř každé meditace usnu. Ale už to neřeším, věřím, že informace přesto do podvědomí vejdou a svoji roli sehrají. ;)

Tereza Kramerová

Svého času mi nejvíc pomohly meditace od Terezy Kramerové. Terezu znám osobně, chodila jsem k ní i na meditační večery i individuální sezení, kdy jsem se potřebovala vyrovnat se ztrátami svých nenarozených miminek a na její meditace a práci nedám dopustit. V posledních měsících už však pracovně Terezu nesleduji, protože momentálně to asi nepotřebuji nebo mě neladí její témata. Pro některé je zase Tereza už dost ezoterická.

Ale koukněte se na její stránky, na které vás pošle tento odkaz, a uvidíte. ;) Najdete tam hodně meditací ke stažení zdarma. Ale má i hodně meditací placených, jak je prostě libo.

Lucie Kolaříková

U Lucie jsem absolvovala její Školu sebelásky a taky několik navazujících seminářů. Vím, že má i CD s meditacemi, ale já její meditace znám právě ze Školy sebelásky. Když jsem hledala, co má Lucka zdarma za meditace, našla jsem tyto dvě:

Lucka má velkou výhodu v tom, že je psycholožka a její meditace nejsou tak o energiích a věcech mezi zemí a nebem jako u Terezy Kramerové, takže to mnoha lidem vyhovuje třeba i víc.

Růžena Nekudová

Krásné povídání o meditacích (ale dlouhé) s názvem Jak meditováním proměnit svůj život?, kde jsem v roce 2018 byla v pořadí jako první host webináře Růženy Nekudové, najdete tady.

Růžena, já i ostatní hosté jsme mluvili obecně o meditacích, ale taky o Růženině meditaci/vizualizaci Zrcadlo času. Tu jsem zmiňovala zrovna včera. Právě tu jsem si pouštěla, když jsem si potřebovala odpočinout a uvolnit strachy z toho, že by se těhotenství s dcerkou nemuselo podařit. Po předchozích 7 těhotenstvích a z toho jen jednoho zdravého narozeného dítěte jsem opravdu musela pracovat s velkým strachem.

  • Na webu Růženy si také můžete stáhnout například Rebelskou meditaci zdarma. ;)

Doplnění k tématu vizualizací a afirmací

Až včera 25. května 2021 mě napadlo ještě jedno spojení meditací, vizualizací a afirmací. Tady je:

Když jsem byla těhotná s Magdalenkou, trochu ze srandy jsem říkala, že se u mě podaří každé čtvrté těhotenství. Jakmile jsme ale začali s mužem řešit, že dáme prostor ještě další dušičce, jestli se k nám přidá na tento svět, začala jsem říkat: Zadaří se nám každé třetí těhotenství.

Nevím, jestli se to dá považovat za afirmaci, ale sžila jsem se s tím, že jsem změnila svoje tvrzení už předem před plánovaným devátým! těhotenstvím a vnitřně se nastavila právě na to, že moje deváté těhotenství vyjde a narodí se nám zdravé děťátko. Jakmile jsem otěhotněla, pracovala jsem s tímto tvrzením i s tím, že jsem se "domlouvala" s dušičkou, že pokud se nechce narodit, ať co nejdřív odejde, aby to pro mě bylo šetrné. Prostě, abych zase nedospěla například do 10. týdne a nemusela znovu na kyretáž.

No a taky jsem už předem prosila a modlila se k Bohu, aby k nám přišlo děťátko, které se nám opravdu chce narodit, že už na další zamlklé nebo nepodařené těhotenství psychicky nemám. Jak moc to rozhodlo a pomohlo, samozřejmě nevím, ale velmi mi to psychicky pomáhalo, protože jsme cítili, že třetí dítě chceme a dali tam nahoru prostor, aby se to událo tak, jak má. Dnes mi zbývají cca 4 týdny do porodu. ;)

Doporučení závěrem 1. části

Pokud bych v této části mohla něco doporučit, je to jedna věc. Nemusíte to s meditováním strhnout od začátku ve velkém. Začněte klidně jen s tady a teď, stáhněte si nebo si poslechněte jednu nebo dvě řízené meditace a uvidíte, jak se budete při meditacích cítit. 

  • Já si teď aktuálně pouštím Zrcadlo času a na podzim 2020 jsem si taky pouštěla jen jednu meditaci. Je na propojení s mým Vyšším Já a získala jsem ji jako součást programu mojí emoční koučky Terezky Rothové. A právě na rozhovor s Terezkou Rothovou nejen o Faster EFT se můžete těšit už zítra 27. 5. od 14:00.

Možností řízených meditací je hodně, takže doporučuji nějakou vyzkoušet a nemusí to být nutně ty, které jsem tu zmínila. Můžou to být i jiné, které vám doporučil někdo jiný nebo vás někde na internetu "potkaly". 

Tak či tak, meditace můžou být skvělým relaxem, povzbuzením i dobitím baterek. Zjistila jsem totiž, že se u meditací nejlíp vyspím, vyzkoušejte to taky. :-D

  • Když jsem v těhotenství s Magdalenkou nemohla spát, pouštěla jsem si řízené meditace klidně i v průběhu noci. Většinou jsem pak snadněji usnula anebo si jich poslechla víc a brzy se uklidnila tak, že jsem mohla znovu usnout. Nevím, jestli  je to tím, že jsem meditovala a meditovala, nebo prostě a jednoduše povahou naší Magdalenky.... ale Magdi je skutečně klidná a "vymeditovaná" od malička a přitom to není žádná holčička typu "mouchy snězte si mě". ;)

 

Rozcestník celého programu najdete tady.