Cítím se zahlcená. Máte to stejně?

Před pár dny jsem svým čtenářům psala. O tom, jak se bojím, jak zvládneme celorepublikovou karanténu. O zrušených přednáškách v Ostravě a Rožnově pod Radhoštěm. I o tom, jak chci točit videa, jak tohle všechno ustát.

Haha. Jak jsem se mýlila. Video jsem nenatočila ani jedno a naopak se cítím zahlcená. V prvních dnech celorepublikové karantény jsem stejně jako mnoho z vás bojovala se svými strachy. Taky jsem se snažila přispět svojí troškou do mlýna. I když neumím šít.

Když si potřebuju zašít třeba dírku na oblečení, zvládnu to. Ale občas…. no, jak to napsat? Prostě na tom zašitém místě vznikne takový jakýsi drcek. :) Takže ani šití roušek nebylo na pořadí dne a ušila nám je Tereza Jarošová. Kamarádka a současně taky lektorka skvělého kurzu Šití ekopanenek pro začátečníky na Kurzech pro radost.

Sledovala jsem zprávy a večer usínala se slzami v očích

Bylo mi trochu smutno a potřebovala jsem se nejdřív se situací vyrovnat. Přemýšlela jsem nad přáteli, kteří jsou podnikatelé v oblasti služeb a tahle situace může být pro ně finanční katastrofou. Bála jsem se hlavně finančních dopadů. Nejen pro podnikatele, ale i pro nás všechny.

Nakonec mi pomohlo několik krátkých a stručných vět mého muže.

Prosím Tě, buď ráda, že máme kde bydlet. Máme, co jíst. Máme teplo a jsme všichni spolu.

V tu chvíli mi to došlo. Ať se děje, co se děje, vždycky je možné najít něco, za co můžeme být vděční. Začala jsem si uvědomovat, jak skvělé je to, že mám rodinu. I to, že mám rodiče a že jsou zdraví a relativně v bezpečí. A i když si je teď netroufnu navštěvovat, můžeme si díky současným technologiím zavolat. “Přes videjo,” jak říká můj syn.

Večer, když jsem šla spát později než můj muž a děti, jsem slzela. Chvílemi strachem a smutkem, ale taky láskou, dojetím a vděčností. Dívala jsem se, jak v klidu oddechují a byla vděčná.

A stále jsem. Jsem vděčná za to, že mám Pavla, Pavlíka a Magdalenku. Jsem vděčná, že jsme v bezpečí, jsme zdraví a máme kde bydlet i co jíst. Možná nebudou dostupné kvasnice, ale ty se dají doma vyrobit. Hlavně, aby byla vajíčka. ;)

Bez nich si náš jídelníček nedovedu představit.

Všechno nejlepší. Hlavně zdraví, štěstí a lásku

Takhle přeje většina z nás k narozeninám. Až tahle situace nás vede k tomu, že tohle přání přestává být fráze. Pocit ohrožení, ať už zdravotního, materiálního nebo “jen” psychického, je to, co nakonec může být darem. Darem toho, že začneme být vděční i za to, že svítí slunce a můžeme vyrazit na zdravotní procházku.

Proto nám všem přeju hlavně zdraví, trochu toho štěstí, kupu lásky pro společné chvíle těch nejbližších a co nejvíc síly.

A když už jsem zatím nezvládla žádná motivační videa. Sama je nestíhám sledovat, i když by mě některé hodně zajímaly. A taky už mě trochu štve, jak je toho teď všude plno. Dám vám aspoň pár tipů, co pomáhají mně. Jak s nimi naložíte, je už jen a jen na vás.

Ať už jste doma sami a hledáte zábavu nebo vám naopak z představy dalších týdnů v karanténě vstávají vlasy hrůzou. Možná vás čeká práce z domu, hodně vaření a péče o rodinu. Možná navíc máte školáky a ještě k tomu všemu vás čeká provést děti jejich úkoly…

… věřím, že si tak či tak z mých tipů vyberete tu pravou inspiraci pro sebe. Aspoň jednu nebo dvě. ;)

Tip č. 1 – deník vděčnosti

Začněte si psát deník vděčnosti. Každý den, ideálně večer před spaním, si napište aspoň 3 věci, za které jste vděční. Uvidíte, jak se díky tomu postupně “překlopíte” do lepší nálady a začnete i na téhle situaci vidět dobré okamžiky a chvilky.

Tip č. 2 – čtěte

Ne zprávy a počty nakažených a toho, jak kde a kdo porušil karanténu nebo nedejbože zemřel. Nejde o to, abyste přestali sledovat dění. Jde o to, abyste se z nadmíry různých informací s často bulvárními titulky, které vyděsí samy o sobě, nehroutili.

Vy teď potřebujete fungovat hlavně pro sebe a hned poté pro svoje nejbližší. (Nemluvím teď o těch, co jsou v první linii. Denně se za všechny lékaře, sestřičky, pomocný personál, hasiče, policajty, ale třeba i popeláře, uklízečky a všechny, co musí pracovat, protože bez nich to nejde, modlím.)

A ano vím, že není snadné si najít čas na čtení. Pokud jste podobně zahlcení jako já, těžko se vám bude hledat chvíle. Ale doporučuju zařadit aspoň 10 nebo 20 minut denně tak, jak píše moje kamarádka, maminka 4 dětí a majitelka České selky (zajišťuje ovoce a zeleninu v podobě bedýnek do českých domácností), Iva Jančíková:

Tvoji knížku Příběhy českých superpotravin jsem si nyní vzala k ruce a budu ji mít brzy už po druhé přečtenou. Je v ní mnoho moudra a skvělé recepty. Dobře se čte a je inspirativní. 20 minut denně čtení jde i se 4 dětmi.

Samozřejmě si můžete vybrat jinou knížku než tu mou o českých a slovenských superpotravinách. ;) Ale tahle knížka se vám teď bude hodně hodit.

Kniha Veroniky Hanzlíkové o českých a slovenských superpotravinách. Kniha a kuchařka v jednom. Příběhy českých superpotravin aneb když jídlo mluví

Nejen, že z ní načerpáte informace, jak za pomoci jídla a našich potravin podpořit svoji imunitu a zdraví, ale hlavně získáte:

  • 53 receptů – od nápojů, přes polévky a svačiny, až po jídla na oběd a večeři nebo třeba pampeliškový sirup nebo bylinný ocet
  • 25 příběhů o životě a jídle, které vás pohladí po duši a přinesou chvíle odreagování nebo vzpomínek na to, jak jste trávili prázdniny u babičky, lezli po stromech a snídali buchty s kakaem

Můj příspěvek k aktuální situaci je v tuto chvíli (kromě sdílení tipů na mojí facebookové stránce) v podobě snížení ceny za knihu, aby byla dostupnější pro víc z vás. Využijte toho a pořiďte si ji tady hned teď. Cena je aktuální do 11. dubna.

Tip č. 3 – dělejte si radost

Pokud vám dělá radost pečení a vaření, využijte tipu číslo 2. ;) Pokud vám dělají radost procházky v přírodě nebo káva aspoň na balkóně, když už ne v kavárně, užijte si to.

Pokud vás ale baví tvořit nebo máte prostor, čas a chuť se naučit něco nového, zkuste to přes Kurzy pro radost. Právě teď mají všechny kurzy
o 50 % levnější. Kurzyproradost.cz tím také reagují na mimořádnou situaci.

Můžete začít třeba shlédnutím záznamu z milého povídání o tom, jak dětem a vnoučatům ušít panenky, namalovat obraz za pomoci metody Boba Rosse nebo kreslením pravou mozkovou hemisférou. Taky tam najdete povídání o paličkování, drátování a enkaustice.

Tip č. 4 – dýchejte

Zkuste třeba jógové dýchání. A když vás něco vystresuje nebo se budete bát, tak stačí i obyčejný a opakovaný nádech a výdech. Já to používám, když se potřebuji uklidnit a něco takzvaně vydejchat.

Nebo když potřebuji uklidnit syna (třeba když se vzteká nebo ho zaplavují emoce a brečí a brečí). V tu chvíli začnu spolu s ním dýchat. Nádech – výdech. Cíleně mu i říkám: “Nádech, výdech.”

V 99 % případů nám to oběma pomůže. Jemu se zklidnit a mně naopak nezačít ječet nebo se do vzteku ponořit spolu s ním. :)

Pokud chcete ale ještě něco “sofistikovanějšího”, doporučuju dýchání podle pana Wim Hofa. Na YouTube toho najdete už docela dost. Já doporučuji od Terezy Kramerové. Je v češtině a najdete ho u ní na YouTube kanále.

U Terezy toho najdete mnohem víc zajímavého, než je “jen” dýchání. Ale to už si prozkoumejte sami, jestli Vás její přístup, velmi duchovní a řekněme i alternativní, bude oslovovat.

Opatrujte se!

A pro tipy na potraviny a jídlo podporující naše zdraví a imunitu v této době si zajděte:

Taky budu moc ráda, pokud se podělíte, jak to zvládáte vy. Třeba dolů do komentářů. Anebo článek nasdílíte svým přátelům. ↓ ↓

Veronika Hanzlíková
Učím, jak se "nepo" ze života ani z jídla. Nejen proto, že žiju s diagnózou ulcerózní kolitidy, chronického zánětu střev provázeného často urputnými průjmy, ale taky proto, že jsem si v životě zažila už mnoho bolesti a už mě máloco rozhodí. :)

Díky tragické ztrátě prvního životního partnera, několika nepodařeným těhotenstvím a dalším problémům jsem začala makat na svojí mysli, emocích a také stravě. Nazývám to Vědomou a také laskavou výživou pro harmonii těla a duše - je to o laskavém a vědomém přístupu nejen ke stravování, ale také sám k sobě, svému tělu a duši. Víc o mně si přečtěte zde>>

Jsem autorkou tištěných a elektronických knih a videokurzu:

- 10 klíčů k tajemství potravin (elektronická)>>

- Příběhy českých superpotravin (tištěná)>>

- Ulcerózní kolitida a Crohnova choroba - jak žít a jíst kvalitně>>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.