Jak se za 4 týdny zbavit chutí na sladké

Dlouhé roky jsem bojovala s chutěmi na sladké. Rodina mi přezdívala “koza mlsná”. Žádné sladkosti totiž přede mnou nevydržely dlouho. Nejlepší období, kdy jsem se držela a nejedla téměř žádné sladkosti, byla doba předtím než jsem otěhotněla a přivedla na svět syna Pavla.

Tehdy jsem po dvou zamlklých a jednom mimoděložním těhotenství chtěla být úplně fit před dalším těhotenstvím. Makala jsem na svojí psychice a mentálním i tělesném pročištění svého organismu. Začala jsem také  chodit na akupunkturu, která mi pomohla srovnat energie v orgánech “zodpovídajících” za chutě na sladké (tedy především slezina a slinivka).

10935375_732194326865668_1695479122_o

Po porodu se chutě na sladké vrátily v nebývalé míře

Až tak, že manžel musel začít přede mnou schovávat čokolády. Prostě najednou jsem potřebovala doplňovat energii po kojení, energii z občas hůře prospaných nocí a prostě doplňovat a doplňovat.

Ano, vím, že jsou způsoby, jak si dodat sladkou chuť zdravým způsobem a taky takovým, aby člověk nemusel stále běhat v  bludném kruhu závislosti na cukru. Třeba jíst potraviny s přirozeně sladkou chutí. Není to rozhodně med a jiná přírodní sladidla. Jsou to třeba potraviny jako dýně, mrkev aj. Ale ani tahle znalost nevedla ke snižující se spotřebě sladkostí v mém jídelníčku.

Sebelépe sestavený jídelníček nám nezajistí dobrou kondici a postavu, pokud nerespektujeme sami sebe a jídlo máme jako kompenzaci různých životních situací.

IMG_6855webmaly

Za tři roky od porodu jsem se však opravdu posunula a hrdě můžu říct: “Nejsem závislá na cukru. Navíc, když mě chutě popadnou, umím s nimi lépe pracovat. A co způsobilo tak výraznou změnu?

Připravila jsem pro vás šest bodů, kde vám to prozradím. Nejdůležitější je bod 6.

S radostí  ale můžu konstatovat, že ani v současném těhotenství, mě žádné chutě na sladké “nehoní” a že efekt mé práce je tvalý…. aspoň doufám, uvidíme po porodu :-) Dám vám pak vědět.

1) Zaměřte se na důvody, proč máte vlčí hlad nebo nejrůznější chutě

Potvrdila jsem si důležitost snídaní! Pokud se odbydu jedním krajícem chleba a nedám si svoji “ranní kávu” v podobě vývaru a nějakou obilnou kaši, tak brzy mě začnou honit chutě na sladké. Což je ale víceméně převlečený hlad bez řádné a kvalitní snídaně.

Objevila jsem, že mám čokoládu spojenou s určitým relaxem a možností se povzbudit a nabudit. U někoho to může být káva, chlebíček, brambůrky apod. A proto se zamyslete, kdy která jídla (obzvlášť pochutiny včetně nápojů) jíte a z jakého důvodu.

 

2) Nejen ženy, ale i muži “mají své dny”

Ano, je to tak.

  • Ženy přiznejme si svoji cykličnost a uvědomme si, že v době premenstruačního syndromu a menstruace jsem více unavené a tím pádem můžeme svoji energii chtít doplňovat různým jídlem a pochutinami namísto toho, abychom zvolnily. V tu dobu potřebujeme více odpočívat a více poslouchat své tělo.
  • Muži také mohou v různých obdobích života pociťovat chutě na určitá jídla a platí tam něco podobného jako u žen a to, že v období stresu, vypětí a nadbytku práce, si pak kompenzují svoji únavu a psychickou zátěž jídlem, pivem nebo pasivním sezením u sportovních zápasů u televize a případným pojídáním bramborků apod. (tedy ne, že by pití piva a sezení u televize bylo doménou pouze mužů :-) ). 

3) Chutě ovlivňuje i stav našich orgánů

Od té doby, co chodím pravidelně na akupunkturu, povolila intenzita nejrůznějších chutí na “prasárny” :-) Hlavně na obrovské množství sladkostí. Je to tím, že díky akupunktuře a popíjení čínských bylinných čajů mám v lepší kondici především slezinu, která se největší mírou podílí i na chutích po sladkém.

4) Každý pohyb se počítá

IMG_7255Pro dobrou kondici a postavu je nutný aktivní pohyb, ale napadlo Vás někdy, že pohyb ovlivňuje i to, co jíme? Pokud nedopřejeme svému tělu dostatek aktivního pohybu, chůze, tance a fyzické práce, ovlivní to i naše chutě i celkový náš jídelníček.

Když totiž o svoje tělo pečujeme pohybem, máme i tendenci se lépe stravovat a více pečovat o sebe i v dalších oblastech svého života a cítíme se celkově lépe a vitálněji než když doslova zahníváme neaktivitou.

5) Nepořádek a hromadění věcí ovlivňuje naše zdraví i váhu

Podle Feng shui souvisí i nepořádek a hromadění věcí se stavem našeho zdraví, dokonce i s nadváhou. Ostatně na tohle téma už jsem psala v článku Chceš-li ovlivnit své zdraví, vztahy, dej si pozor na obrazy.

V knize Osvoboďte se s Feng shui se dozvíte, že lidé, kteří mají nadváhu, dost často hromadí svůj tuk jako obranu před citovými zraněními, i těmi dávnými. Takže pokud se chcete posunout nejen v této oblasti dál, začněte vyhazovat přebytečné věci i svoje stará zranění.

Nehýčkejte si bolístky a odpusťte sobě i druhým. Zkuste to nejprve s “debordelizací” skříní a domova, půjde vám pak snadněji i “debordelizace hlavy” ;-)

Nejlepší je si na tuto činnost vyhradit maximálně 15-30 minut v jednom dni, protože je to snesitelný čas a nepřehltíte se. A díky čištění se uvolňují mnohé nápady i více tělesné pohody. Takže směle a vesele do debordelizace, pokud se chcete ve svém životě někam posunout ;-)

6) Úroveň sebelásky

Veronika_Hanzlikova_srdce_zluteA asi nejdůležitější, co jsem opravdu hluboce pochopila… je SEBELÁSKA. Pokud nemáme sami sebe rádi a nedopřejeme si péči o sebe (péči o tělo i duši), nikdy nedokážeme zvládnout trvalou změnu životního stylu.

Ať už ta změna zahrnuje úpravu tělesné hmotnosti nebo odstranění různých zlozvyků a nepotřebných návyků.

Metod, jak o sebe pečovat je nespočetně. Můžete kombinovat masáže, užívání bylinek, čtení knížek, sport, pohlazení, milování nebo práci na sobě v podobě vzdělávacích kurzů a metod.

Ohledně péče o sebe a zvýšení úrovně sebeúcty s radostí doporučuji rovnou dva kurzy. Oba trvají 4 (až 5) týdnů a jsou tím hlavním, co mi v mé závislosti pomohlo:

Začíná 2.10. a je nově i pro muže! Já si ji zopakuji již potřetí, protože právě Škola sebelásky mě nastartovala za cestou k většímu sebepřijetí a sebeúctě a převrátila mé chutě vzhůru nohama. Navíc mě za chvilku čeká porod druhého děťátka a celý mateřský maraton a já fakt nechci znovu sklouznout ke kvantům snězené čokolády :-)

  • online kurz Miluji své tělo. Je silně transformační a přitom jemný, naskočit  do něj můžete kdykoliv v průběhu roku.

A co vy – jak jste na tom se závislostí na sladkém? Myslíte, že stav úcty a lásky sám k sobě, ovlivňuje vaše stravovací návyky? Podělte se do komentářů a začtěte se do e-booku zdarma:

Veronika Hanzlíková
Jsem mladá žena, ale zažila jsem ve svém životě už mnoho bolesti. Po stránce fyzické i psychické. To mě dovedlo k tomu, že pomáhám ostatním nejen v oblasti výživy a toho, co jíst, ale i v oblasti zdravotní prevence. Důležitou kapitolou mé práce je podpora ostatních, kteří mají zažívací obtíže. Především střevním záněty. Učím nás všechny, včetně sama sebe, jak žít a jíst kvalitně v nejrůznějších obdobích života. Jsem autorkou dvou elektronických knih: - 10 klíčů k tajemství potravin>> - 21 příběhů českých superpotravin>> Pro čtenáře z řad osob se střevními záněty jsem připravila příručku a videokurz: - Ulcerózní kolitida a Crohnova choroba - jak žít a jíst kvalitně>> Věnuji se také celostnímu poradenství pro zdravotní prevenci a výživu. Více o mně si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *